Wednesday, August 12, 2009

persiapan diri ke Pulau Kapas


Alhamdulillah dapat bertemu lagi kali ini.

Sebenarnya coretan kali ini dah kira basi sebab isinya dah saya save dalam blog tapi tak terpapar... saya dah tahu sebabnya.. kerana buat dalam blog lain dan bukannya New Post..Terima kasih kepada Pensyarah En Hisyam kerana mamaklumkan kesilapan saya. Nak ikutkan banyak dah saya buat dlam blog tu...

baiklah kali ini saya nak paparkan isu persiapan Nak Ke Pulau Kapas kira persiapan peribadi dan untuk Group PLK.

Dipendekkan cerita, selepas dapat email pasal Journay /Trip to Pulau Kapas . Dengar nama pun rasanya dah tak sabar nak sampai sana..I ditugaskan sebagai kepala Biro Pengangkutan..Memeng dah diberi tanggungjawapb patut dilaksanakan.... So Idah mintak EN Fauzi uruskan pasal dekat nak uruskan kat PULAPOL jugak I kat Klang susah gak lagipun Power jauh benor nak melangkau selangor ke PULAPOL. W/bgaimanapun I kena ambil tahu pasal bab kenderaan ni. Kecian EN Fauzi. banyak yang dia dah bantu.
Kalau ikut perancangannya I minta 1 Bas dan 2 LORI ke. Cukup la untuk 18 org punya barang and kayak. Ha! lori macam Black Maria polis punya tu!!! Gerenti barang-barang tak jatuh dan yang penting luggage selamat sampai ke destinasi. Siap Grill lagi. Tak payah nak eskot2 benda/barang penting dalam tu.. Ha kita tunggu je la nanti bila sampai harinya nak berlapas... taulah kenderaan mane yang datang. Gerabak kot...Kasi gempak ckit kat semua penumpang.

So dalam minggu ini I buat persiapan peribadi nak ke sana. Kopak jugak le bulan ni. Banyak benda nak sewa,pinjam dan beli...kira banyak barang dah dibeli smuanya boleg diguna untuk jangka panjang..APa yang penting semasa dinsana tiada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku kepada semua student PLK mahupun FullTime dan pensyarah dan team pengiring dari Uitm and PDRM Merin.

Menghitung hari nak ke Pulau Kapas .. Hari-hari packing beg adae je yang tak kena.Esok harilast sblum berlepas. Harap-harap tak ada barang yang tertinggal..walaupun list barang dah siapkan ..

Well coretan kali ini sampai disini je ! Sambung mingggu hadapan selapas kembali dari Pulau Kapas.. Insyallah...



OK Salam buat semua!! Harios !!!

No comments: