Saturday, September 5, 2009

Syukur!!!! Udah selamat


Alhamdulillah !!!Selamat


Hari ini selamat sudah buat XTVT abseiling dari tkt 11 Fakulti kejutreraan Uitm. Peh!! dari awal pagi jam 8 dah da kat bawah dok bayangkan cam no nak abseil nanti..Tunggu pnya tunggu akhirnya tibalah giliran yang ditunggu-tunggu..dekat jam 11 gak lah sampai turn!..Hari ni dapat tonton la ada yang jadi spider man & girl pun ada.


Punyelah gemuruh pada awalnya tapi kuatkan semangat gak. Lagipun group members en Fauzi yang kecut perut tu dah selamat turun. Tak kan wa yang cekeding tak lepas kot!!
Pengalaman baru abseil dari tkt 11 ni merupakan XTVT paling mencabar bagi aku yang dah lame tak abseil yelah dari tahun 1997 baru la ni nak buka lembaran baru.. Itu yang paling best.. Kira record baru aa tahun 2009 ni.. Cuma tunggu XTVT lepas ni nak buat Flying fox or Rock Climbing .. Dengar bisik-bisik radio buruk they all pLK nak tukar ke Flying fox .. Almaklum jelah yang cadangkan 2 pun heavy duty members..Tapi wa tak kisah... . Mane-mane pun redah je! .barulah ada advanture ckit. ye tak? Malaysia Boleh!!!!!.

Gambar hiasan peralatan yang penting semasa XTVT abseiling. Ianya penting dalam mengendalikan peralatan supaya jangkahayat perlatan ni tahan lame ckit. Cume gambar sendiri dan semua student menyusul kmdian. Itulah pasal tadi seronok sangat nak buat abseil sampai lupa nak suruh member ambil gambar.. tapi gambo org lain ingat pulak.. lucu / kla car.



So pengalaman hari tak dapat digambarkan dalam cerita.. cume boleh dikongsikan ckit ianya sungguh menyeronokkan. Macam yang pensyarah katakan untuk rekreasi ianya bagus diadaptasikan selalu untuk membina keyakinan diri dan XTVT yang sungguh sihat utk sesi keluarga Cos ianya selamat...kalau ikut prosedur dan tatacara mengendalikannya..

Ha apa lagi PKL boleh anjurkan pertandingan Rock Climbing di lain kali Boleh gaknye..
Hingga jumpa kali... selamat berpuasa dan ber rekreasi bersama keluarga ...

1 comment:

Haron said...

tak selamat lagi lepas ni ada spider naik dinding lak